За підсумками КРУГЛОГО СТОЛУ "Засоби Масової Інформації та ПІДПРИЄМЕЦЬ
або наскільки відрізняється образ підприємця в ЗМІ від реального"

Організатор: ВСЕУКРАЇНСЬКЕ ОБ'ЄДНАННЯ ПІДПРИЄМЦІВ "НОВА ФОРМАЦІЯ"
Дата: 21 червня 2000 р.

Питання до обговорення:
- Як сьогодні Засоби Масової Інформації (ЗМІ) оцінюють підприємця в Україні.
- Як негативне ставлення суспільства до підприємництва провокується ЗМІ.
- Чи можуть ЗМІ та підприємці спільними зусиллями зробити так, щоб в Україні сформувався позитивний імідж підприємця.
- Які форми взаємодії між ЗМІ та підприємцями влаштовують обидві сторони.
Думки підприємців висловлювали члени ВГО "Нова Формація":
Кредісов Вячеслав (Мезокред), Літвінов Сергій (Мінолта Україна), Федорюк Юрій (Коллегіум), Георгієвський Микола (Енран), Співаковський Володимир (ГРАНД), Лабунський Юрій (Інформаційні технології), Бондаренко Сергій (Інтерком), Дахно Дмитро (ЗАТ НМЦ/СТБ), Сенюк Юрій (Ай-Ті-Ем), Філонюк Олександр (Ліга страховах організацій України), Чернілевський Віктор (DUAC),
гості: Добруцький Ігор (компанія Роксолана), Дзюбяк Олег (корпорація "ДІО") та інші.
Позицію ЗМІ висловлювали:
Княжицький Микола (член Національної Ради по телебаченню і радіомовленню), Чекалкін Дмитро (президент телерадіокомпанії "Київські Відомості"), Ситіна Світлана (заступник головного редактора газети "Юкрейніан Таймс"), Ткаченко Ігор (президент "АГБ Україна"), Юхимов Валерій (головний редактор журналу "Офіс"), Петренко Світлана (програма "Конкурент"), Іжик Петро (кореспондент газети "День"), Тєтьоркін Максим, Резник Олександр, Куланін Геннадій (газета "Самоврядування" Московського району Києва) та інші.
 Учасники погодились з тим, що необхідність та актуальність обговорення даної теми зумовлена тим, що в суспільстві існує неоднозначне ставлення до підприємництва й формування його образу.

                                         Основні тези:

Запропоновані на початку обговорення:
- на сьогодняшній день у більшості громадян образ українського підприємця асоціюється з нечесністю, корупцією, мафією, несплатою податків, нерозумним споживанням. Віра в те, що бізнес можливо робити чесним шляхом майже відсутня
- розповсюдження пліток властиве людям, особливо коли бракує правдивої інформації
- на сьогодні так склалось - громадскість ставиться з відносною довірою до ЗМІ і з практично повною її відсутністю до підприємців - більшість ЗМІ цікавлять лише інформаційні випадки, "смажені" факти, що дозволяє їм грати на почуттях людей або вирішувати проблеми сьогодення. Ця тактика приносить гроші сьогодні, але не спрямована у майбутнє
- деякі ЗМІ - заангажовані, іміджеві матеріали практично завжди готуються "на замовлення"
- ЗМІ не відчувають себе підприємницькими структурами але залюбки за гроші публікують будь-які матеріали
- підприємці часто не намагаються зруйнувати стереотип, що склався по відношенню до підприємництва в суспільстві
- небажання підприємців надавати правдиву інформацію про себе і свій бізнес
- кредо більшості підприємців: "жити сьогодняшнім днем"

Ті, що прозвучали від предстаників ЗМІ:
- громадяни України не хочуть бути активними
- в нашій країні не люблять успішних людей
- ЗМІ - теж підприємці, які хочуть, щоб їх бізнес був прибутковим
- ЗМІ - більше за інших зв'язані з владою
- ЗМІ нічим не зобов'язані іншим підприємницьким структурам, вони мають свій власний ринок
- державна ідеологія - це відображення цінностей суспільства
- всі ми працюємо в одному законодавчому та економічному полі
- необхідно створити щось спільне, наприклад, фонд підтримки ЗМІ

Ті, що прозвучали від підприємців:
- якщо ЗМІ та підприємці зібрались за одним столом, можуть бути форми взаємодії
- ідеї підприємництва не знаходять підтримки у людей, за успіхом вбачають якусь неохайність, недобросовісність
- канали часто демонструють негативні, випадкові моменти, що викликають негативне ставлення до підприємців, не тільки тих, які фігурують в сюжетах, але й до всіх інших
- в Україні немає якісного телебачення
- проблема - в суспільстві, відсутня нормальна система цінностей - імідж підприємця в усьому світі однаковий - заздрість, але імідж не формується сам собою, його формують люди
- підприємець має показувати свою корисність суспільству
- бути успішним - небезпечно
- держава має підіймати рейтинг підприємця
- ТВ-канали мають нести загальний позитив
- лише завдяки рекламі розвивати ЗМІ не можна
- який бізнес - такі ЗМІ
- ЗМІ - це бізнес, але вони являють собою четверту владу   Впродовж круглого столу прозвучали різні, іноді навіть протилежні думки, але подія відбулась і ми сподіваємось, що вона матиме конструктивне продовження.

Обговорення даної теми продовжуватиметься на web-сторінці ВГО "Нова Формація".