Звіт про підсумки другого кварталу (01.04.2002 - 30.06.2002)
просування до Світового Лідерства України
персоналом експертів ВГО "Нова Формація"

Другий квартал охопив такі місяці: квітень, травень та червень - разом 91 добу. За цей, досить невеликий для таких тематик, час продовжувався наш процес усвідомлення всієї глибини, ширини та висоти поняття Світового Лідерства. Певне психотропне навантаження перших місяців стартування, підійшло до своєї межі вичерпаності і вже не так заважало, як раніше. Щомісяця, раз у раз, надходили нові і нові факти, що мета для нашого спільного розвитку обрана вкрай доцільно. І така цілеспрямованість починає нам давати взнаки: значно легше розуміти свою позицію під час контактів з представниками інших країн.
Але, і це зрозуміло, що ВГО підприємців "Нова Формація" ще не з акумулювала всі свої зусилля саме в цю тему і ще не обрала її, як своє власне апріорі. Тема потребує доказу та перевірки часом, що ми врешті-решт, і робимо публікуючи ці квартальні звіти за підсумками відповідної тематичної роботи.
Можливо інколи здавалося, що ця тема вщухла. Що вона, начебто, була зроблена лише на час Виборів-2002, як тимчасовий жупел. І вмерла після виборів, як і деякі інші "подвиги" певних соціальних лідерів України. Але, раптом, вона виходила з під завіси щоденної напруженої кропіткої роботи або з інших повсякденних справ. І все знову ставало зрозумілим: ми йдемо, ми рухаємося до своєї усвідомленої МЕТИ - Світове Лідерство України.
Досягнення такої складної, як на сьогоднішній мінливий день, теми потребує і відповідної непростої Системи Управління (менеджменту) і відповідних фахівців. Поки що, в тому числі і від цього сайту, нових співавторів нашої теми не знайшлося. І це наочно доводить - тема вкрай серйозна і високо перспективна. Здатність до її реалізації мають тільки люди особливого хисту. Вона потребує більш ніж просто таланту і більш ніж працелюбності - вона потребує від своїх менеджерів одночасно і освіченості, і далекоглядності, і впевненості, і цілеспрямованості кожен день, і м'якості, і рішучості - кожну добу.
До нашого ВГО входять понад 50 середніх підприємств та бізнесів. Нашою темою ретельно переймається поки що тільки МКП "Науково-консультаційний центр "РЕФОРМА". Бізнес-консультантом якого і є автор цього звіту Іван Купка. РЕФОРМА, як консалтінгова компанія, відрізняється від інших українських консалтерів своїм професійним віком на українському ринку - вона найстаріша. Сьогодні в руслі нашої теми по різних її рівнях в РЕФОРМІ працюють сім чоловік, кожен із своєю персоніфікованою функцією. Саме за минулий 2-ий квартал пройшла ця кристалізація ЯДРА теми ініціювання Світового Лідерства України.
В цілому ж тема - і в цьому є перший управлінський теоретичний здобуток за 2-ий квартал - органічно розшаровується на 10 рівнів, або прошарків, або планів (кому яке слово краще). Така дивергенція нашого предмету роздумів дозволяє дуже спокійно працювати серед інформаційного сумбуру(мабуть японське слово), по-нашому - мішанини понять, контекстів та змісту, яка сьогодні, на превеликий жаль, панує в інформпросторі нашого молодого Суспільстві. Загально, ще не має чіткої Шкали Інформаційних Цінностей, тому дуже часто інформація за добу зліплюється в якийсь несамовитий, бардово-червоний клубок. З яким нічого робити як тільки пізно у вечорі - забути назавжди. Тому хаотична інформація перестає бути рушієм розвитку, а, навпаки, стає його гальмом.
Розпланування або диверсифікація інформаційного потоку за "кольором" або "ароматом" підвищує коефіцієнт власної ефективності.
    Таким чином на сьогодні маємо Світогляд на 10 рівнів-планів Світового Лідерства України:
1-й - стартовий, базовий - еволюція власної домівки, власної сім'ї, своєї антропоморфи - для нас вона(власна еволюція) має дійти до межі власної космічної подорожі та власного переселення на іншу планету.
2-й - еволюція власного робочого місця, компанії до якої причетний - для нас це МКП НКЦ "РеФорма" - повинна в своєму розвитку дійти до якості "Команда Фронтирів". Що таке "фронтир" - це окрема тема для окремої змістовної розмови.
3-й - еволюція власної соціальної групи, твоєї власної корпорації (асоціації твоєї компанії та інших) - для нас це ВГО "Нова Формація" шляхом перетворення її в Мозковий Правий Генератор ХХІІ століття.
4-й - еволюція професійної мікрогромади (асоціації асоціацій) - для нас це Технопарк "Інтелектуальні інформаційні технології", в минулому, ще рік-два тому, Технополіс Кіберцентр НАНУ - перетворенням Технопарку в Міжнародний інформаційний центр управління міжпланетними перельотами.
5-й - еволюція власної територіальної громади - для нас це Голосіївський район міста Києва - в Космопорт.
6-й - еволюція міста в якому живеш - для нас це Київ - в Соціополіс "КОСМОС". І це суттєва зміна - ще квартал тому ми бачили таким Соціополісом тільки мікрорайон "Кібцентр" навколо нашого Технопарку. Сьогодні ми змінюємо масштаби цього підходу - ставлячи вперед "Цілісність 10 рівнів" - системний підхід.
7-й - еволюція країни перетворенням України в Світового Лідера.
8-й - еволюція Цивілізації - наступним якісним кроком еволюції нашого Людства буде створення в 2003-2053 роках повноцінної Місячної космічної бази.
9-й - еволюція Сонячної системи - наступним якісним кроком еволюції якої буде колонізація планети Венера.
10-й - еволюція Всесвіту - можливо вважати що винахід гіпердвигуна відповідної потужності для перельоту в іншу Галактику стане наступним кроком.
Кожен наступний рівень вищий за попередній і потребує певних зусиль, які треба акумулювати на попередньому.
Таким чином для нас Світове Лідерство України перестало бути мутною плямою десь там попереду, а чітко розмежувалось на 10 послідовних взаємно перемикаючих один в одного планів: від "Я" до Всесвіту, що творив це Я. Тепер кожен з них для кожного з нас має чіткі зрозумілі межі, орієнтири, границі, кольори, аромати та важелі. Тіло Світового Лідерства отримало свій екзоскелетон.
Під час вербалізації цієї ідеї з'ясувалося, що подорож на Венеру є не тільки гарним підгрунттям для Світового Лідерства України, а чітко виходить за межі наших українських форматів і буде явищем для еволюції не тільки Цивілізації, а всієї Сонячної Системи - тобто граничного 9 рівня.
10 рівень - ще далі ніж колонізація Венери - відкрився за останніх 14 місяців завдяки співпраці зі вченими НТУУ "КПІ". І він, безперечно, має свій відсоток реалітетності. Цей рівень дуже вчасно знімає психотропне навантаження з 9-ого рівня: Венери. Який, до того ж, вдалося певним чином просунути вперед завдяки наявності відповідного електронного Інтернет-форуму "Колонизация Венеры" на веб-порталі російського наукового е-журналу "Мембрана", де автор цього звіту працював під ніком "Фронтир". Побачити форум можливо за такою адресою в Інтернеті: http://www.membrana.ru/forum/main.html?thread=1015496604&page=7
Форум став певним відкриттям другого кварталу і значно просунув розуміння 9-го рівня. Десь із 17 червня, тобто після 3 активних місяців роботи, він почав притухати на студентські канікули. Розміщення його на веб-порті російського наукового е-журналу дало йому певну міжнародну значимість і відкрило потенціал до міжнародної ділової співпраці.
Другим добрим управлінсько-теоретичним досягненням минулого кварталу є вербалізація основ "Менеджменту ультра-глобальних проектів". Взагалі поняття "ультра" увійшло в наш лексикон з Інтернету, з широко оприлюдненого ним поняття "ультра-хай-текнолоджі". Самі основи показали себе під час однієї з наших розмов-пошуків в робочій групі РЕФОРМИ: як ефективніше реалізовувати підготовку експедиції на Венеру у 2015 році? Якщо йти класичним шляхом, то під такий високий проект(треба досягти, щонайменше відмітки в 40 млн. кілометрів над рівнем моря Землі для того щоб досягти рівня моря Венери) треба мурувати гігантську фундаментальну "матеріальну основу" і перти наверх її гігантські "стіни", за часовою стрілкою, скручуючи ці "стіни" спиралю, як у хатки слимака.
Але раптом, під час дискусії, стало зрозумілим що такого гігантизму не потрібно, бо є інший значно дешевший і розумніший шлях: взаємного тяжіння двох планет Землі та Венери одна до одної. В цьому випадку енергетичні краплини зустрічного руху з обох боків поєднуються одна з одною тонкою нитівкою, вздовж якої буде легко і просто витягувати реалізацію проекту експедиції на Венеру. Езопність вище сказаного розкривати поки що сенсу не має. Все і так досить зрозуміло.
Повертаючись до 10-рівневої системи Світового Лідерства України, треба відзначити, що вона значно збагатила наші підходи. Якщо на початку 2002 року, і це видно по звіту за перший квартал, ми робили головний наголос на будівництві Соціополісу "Космос" на терені Технополісу "Кіберцентр НАНУ", який став із 7 березня 2002 року, за відповідним Законом України, Технопарком "Інтелектуальні інформаційні технології". То в тактиці на третій квартал, ми вже чітко притримуємось багаторівневості - робити одночасно треба не тільки 4-й рівень - тягти лінію технопарку-соціополісу "Космос", а й всі інші. Ініціювання інших рівнів призведе до появи на них наших однодумців, які, з часом, зрозумівши важливість Світового Лідерства України, закриють необхідність сьогоднішнього розриву нашої діяльності на 10 рівнів-планів. І лише після того, ми, нарешті, сконцентруємось тільки на одному форвардному-проривному. Чесно кажучи, 10 рівневий підхід операційного менеджменту є досить напруженим. Але пригадавши жовтень-грудень 2001 року, коли доводилось одночасно підтримувати понад 70 проектів-папок з понад 30 напрямків, які швидко і страшенно нагромаджувались один на одного, вважаю, що це ще досить пристойна ситуація, в якій сталий розвиток. Можливо вже твердо прогнозувати і стратегічно планувати.
Вдалося розробити щоденну Операційну карту реєстрації персонального просування з урахуванням всіх десяти рівнів та Граф всіх рівнів в часі. Вони відчутно полегшують утримання в свідомості "Цілісність із 10 рівнів" і дозволяють продумувати ефект загорання індукції Синергії рівнів. Якщо вони впорядковані, то ефект синергії між рівнями значно легше виникає і дає значно більші результати ніж хаотично-безсистемне кидання із сторони в сторону.
Реалізуючі підготовчу фазу будівництва Соціополісу "Космос" на протязі 2 кварталу, ми стикнулись з головною проблемою - фінансові джерела. Розглядаючи питання хто і що може купити у науковців Кіберцентру НАНУ, ми дійшли до чистого висновку, що наша тема повинна активізувати інші рівні. Найближчий з яких до Кіберцентру є районний. За яким - міський і далі інші: національний та міжнародний.

І це буде значно легше зробити бо все-таки за цей час відбулись добрі зміни на 4-ому рівні Технопарку-Соціополісу-Кіберцентру НАНУ:

  1. Прийняття 7 березня 2002 року Закону України про створення на терені Кіберцентру нового Технопарку "Інтелектуальні інформаційні технології" дозволило підняти статус нашого 4-ого рівня. Кіберцентр отримав світлу перспективу. Ми та наші колеги науковці тепер чітко розуміємо як стратегічно тут йти далі в розвитку.
  2. Пішов процес підписання Угод про співпрацю з його окремими підрозділами, яких всього сім одиниць - науково-дослідними інститутами: Інститутом кібернетики, Інститутом проблем математичних машин та систем та Інститутом космічних досліджень.
  3. Найбільш продуктивною сьогодні є взаємодія з Інститутом під керівництвом Анатолія Олексієвича Морозова. Під час переговорів 13 червня ми домовились про спільну роботу і створення в складі Інституту з 1 вересня відділу комерціалізації наукових розробок. На наш погляд це більше ніж просто Угода про співпрацю. Під роботу відділу ми створюємо зараз віртуальне підприємство "Мозковий Центр". До якого залучили вже 12 осіб, а далі ще 14 чоловік.
  4. Дуже швидко розпочався процес конструктивного співробітництва з Інститутом космічних досліджень з виходом на наш 5-ий рівень до нашого Голосіївського району. З пропозицією впровадження для потреб всього міста, а це вже наш 6-й рівень, 2-х конкретних наукових розробок науковців Інституту.
  5. Інші структурні підрозділи Інститути Кіберцентру НАНУ також досить успішні. Порадувало свіже повідомлення "Галицьких Контрактів" №27 від 1-7 липня 2002: "На базі ДНПП "Електронмаш", відомого касовими апаратами "Іскра", задля виконання затвердженої у 2000 році Кабінетом Міністрів України державної науково-технічної програми "Образний комп'ютер"(кошторис 53 млн. гривень на 10 років до 2009р.), ініційованої Кіберцентром НАНУ, створено ЗАТ "Електронмаш-Образ". Вже до кінця 2002 року, як стверджує його керівництво, підприємство зможе випускати приблизно 20 найменувань виробів, зокрема модифікації цифрових диктофонів з голосовим управлінням, телефонні апарати з голосовим набором, а також налагодити виробництво кишенькових перекладачів. Хоча елементна база буде імпортною, конкурентоспроможність продукції обіцяно забезпечити через застосування українських алгоритмів обробки інформації. Зараз проходить їх патентне очищення, після якого вироби продаватимуться у всьому світі під власною торговою маркою. Для розгортання виробництва планується залучити довготерміновий кредит у 25 млн. грн з Державного інноваційного фонду."
  6. В доповнення до цього повідомлення можемо сказати, що із 30 квітня в Кіберцентрі НАНУ розпочались, щодватижня, регулярні семінари по тематиці проекту "Образного комп'ютера". Провідною організацією по цьому проекту є Міжнародний науково-навчальний центр ЮНЕСКО - один із семи інститутів Кіберцентру під керівництвом пана Гриценко Володимира Ілліча.
  7. Інститут кібернетики досить успішно розробив і подав на затвердження Президента України проект серійного випуску власної розробки комп'ютерної станції "ІОМ"(інтелектуальної обчислювальної машини). Щотижневі семінари Юлії Володимирівни Капітонової, на яких нам вдалося до канікул побувати також залишили приємне враження. Її відділ активно, вже три роки поспіль, працює на конкретного іноземного замовника і має ауру успішного наукового напрямку.
  8. Інститут проблем математичних машин та систем в рамках Технопарку розпочав проект "Українського сотового телефону" та декілька інших. Щодвотижневі семінари Резніка Олександра Михайловича висвітили для нас тему нейро комп'ютерів та нейро самонавчальних програмних продуктів. Ми домовились, що через п'ять місяців одну із чудових високопрофесійних наробок його відділу ми обов'язково почнемо просувати на продаж до світового ринку.

    Генеральні висновки по другому кварталу 2002 року:

  1. Прийняття Закону України від 7 березня 2002 року про створення Технопарку "Інтелектуальні інформаційні технології" на терені Технополісу Кіберцентр НАНУ дало відчутний імпульс розвитку для нашого проекту.
  2. Подальше просування до Світового Лідерства України повинно носити комплексний характер - по 10 рівнях одночасно - відповідно до основ "Менеджменту ультра-глобальних проектів", які в свою чергу, треба розробляти, перевіряти і впроваджувати. Тому що досі такими гіперпроектами на Україні підприємці не займались.
  3. Беззаперечно, що одночасно ініціювати до Світового Лідерства в нашій молодій ще не усталеній країні треба не тільки по лінії Технопарку, а й по всіх інших. Ініціювання інших рівнів призведе до появи на них наших однодумців, які, з часом, зрозумівши важливість Світового Лідерства України, закриють необхідність сьогоднішнього розриву нашої діяльності на 10 рівнів-планів. І лише після того, ми, нарешті, сконцентруємось тільки на одному форвардному-проривному: підготовка пілотованої експедиції на планету Венера. Але тоді ми вже будемо мати за плечима систему багаторівневої підтримки.
  4. Підготовка Експедиції на Венеру на справді не потребує надзначного матеріального фундаменту, якщо включити рівень синергії між планетами Земля та Венера. Як це побачити - тема окремого кропіткого дослідження.
  5. Щоденна Операційна карта реєстрації просування всіх десяти рівнів та Лінійний Граф всіх рівнів в часі відчутно полегшують утримання в командній свідомості феномен "Цілісність із 10 рівнів" і дозволяє продумувати ефект загорання індукції їх Синергії. Якщо вони впорядковані, то ефект синергії між рівнями значно легше виникає і дає значно більші результати ніж хаотично-безсистемне кидання із сторони в сторону.
  6. Достатніх надійних фінансових джерел для більш стрімкого розвитку теми Світового Лідерства України поки що не створено: ми ще не бачимо свідомої зацікавленості в наших діях і поступу на зустріч від більш високих рівнів суспільної самоорганізації ніж тільки наш із вченими Технопарк. Можливо це пояснюється тим, що значні перетрубації під час Виборів-2002 відволікли наших суспільних стратегів на тактично-операційний рівень і, знову, як це вже не раз було, чомусь нікому займатися Фундаментальним Українським Майбутнім. Фішка дня: боротьба з наслідками минулого чи створення нових причин для кращого майбутнього.